Дан матерњег језика 2014.

поставио/ла Сл. Јурић 30.08.2015. 12:51   [ ажурирано 30.08.2015. 13:01 ]

Настанак и очување језика

Како ученике упознати са значајем језика и писма него окренути се прошлости, настанку и животу језика кроз векове, лепотама, страдању и завештању које нам је оставио Стефан Немања.

„Народ који изгуби своје речи престаје бити народ. Земље и државе не освајају се само мачевима него и језицима. Знај да те је непријатељ онолико освојио и покорио колико ти је речи потро и својих потурио.“

     Матерњи језик је језик који људско биће прво научи најчешће приликом одрастања у породици те је матерњи језик најобичније језик његових родитеља или скрбника. Матерњих језика може бити више од једног, ако је реч о двојезичној или вишејезичној породици.

Када и због чега су почели да обележавају Дан матерњег језика у свету

   .   УНЕСКО је 1999. г. прогласио 21. фебруар за Међународни дан матерњег језика, а Генерална скупштина Уједињених нација то је потврдила својом резолуцијом. Дана 21. фебруара 1952. г. полиција и војска Источног Пакистана (сада Бангладеша) убиле су неколико бангладешких студената у Даки јер су протестовали што њихов језик није проглашен званичним језиком. У знак сећања на жртве овог протеста у Даки подигнут је Споменик мученицима  који је постао симбол Дана матерњег језика. Неколико пута је рушен, и након тога  добио је своју коначну верзију – четири рама који представљају четири настрадала  студента и дупли рам који представља њихове мајке и земљу. 

Прича је започета Причом о језику коју је написала ученица седмог разреда Јована Лалић.

Јов Поред наведених садржаја са којима су ученици упознати, у  нашој школи организоване су радионице за разредну и предметну наставу. Циљ радионице био је да се деци освести и приближи сам појам матерњег језика, њихов однос према матерњем језику, да истраже колико га чувају и осмисле начин за очување чистоте матерњег језика. Радионице су обухватале низ вежби у којима су деца радо учествовала и њихови продукти нашли су се на изложбеном паноу испред библиотеке.

Ову акцију подржале су све учитељице наше школе и сви наставници српског језика. Искуства  деце, учитеља и наставника су веома позитивна, а појавила се и жеља да се ова акција настави као начин неговања и очувања матерњег језика. Садржаје радионица и  продукте настале у току ове акције погледајте у прилозима.

Прича о језику_Јована Лалић VII


Дан матерњег језика 2014.


Comments