Ствараонице


Стварај, не оговарај!
- отворен позив ученицима предметне наставе - 

Активности под овим називом Стварај, не оговарај! намењене су ученицима старијег узраста (предметне наставе). То је отворен позив ученицима да своје слободно време не троше залуд, него да га проведу конструктивно и стваралачки, спајајући читалачко са својим животним искуством и ваншколским садржајима, учествујући у истраживачким подухватима и мини-пројектима. То је мала "животна школа" у којој они могу да стекну процедурална знања примењива у учењу и раду, било шта да уче и раде, и било када. То је опскрбљивање ученика трајним вештинама и техникама приступа проблему, решавању задатака, раду у тиму и самостално. То је обука за истрајно истраживање, примену, анализу и синтезу истраженог. Зато очекујемо да ће такво искуство постати трајни оквир или модел који ученици могу примењивати у другим ситуацијама и свим областима живота и рада. Циљ ових активности јесте мотивисање ученика за читање, размишљање и стварање новог поводом прочитаног; повећање функционалних и процедуралних знања; својеврсна припрема за завршни испит и све будуће испите. 
Стваралачке лабораторије

Ствараонице су мале лабораторије за експериментисање о прочитаном. Грађа за читање разврстана је по темама: писма, музика, учење, школа... За сваки узраст, тј. разред углавном постоји књига која одговара задатој теми ствараонице. 

Књигама и делима се приступа са тог тематског становишта и на задатке одговара у складу са постављеним захтевима на страници за приказ дела у разреду ком књига припада. Лабораторија тако добија своје мале буџаке. 

У сваком буџаку ученици истог разреда проучавају, истражују и стварају заједничку тему из свог угла, користе своје састојке (књиге за тај разред) од којих стварају ново.
Упутство за употребу 
  1. Одабери ствараоницу. Најбоље је да се посаветујеш са наставником и другарима из разреда да сви бирате исту ствараоницу јер задатака има за све, а резултати су бољи кад се послови раде тимски. Проучите које су активности и књиге/ дела у тој ствараоници и поделите посао.
  2. Прочитај књигу или дело обавезно, немој да мислиш да се ново може стварати без претходног читања. 
  3. Одабери задатак уз књигу / дело на једном од нивоа за које се осећаш спреман и дорастао. Током израде слободно тражи помоћ од наставника и библиотекара.
  4. Урађен задатак постави на свој читалачки дневник. И у томе може да ти помогне наставник или библиотекар.
Приказан је следећи број ставки: 4
Тема истраживања/ пројектаРазред/ иКњигеКратак опис/ фазеСтраница са детаљима
Сортирај 
 
Сортирај 
 
Сортирај 
 
Сортирај 
 
Сортирај 
 
Тема истраживања/ пројектаРазред/ иКњигеКратак опис/ фазеСтраница са детаљима
Буквар - књига фина од давнина I - VIII различити буквари, за сваки разред посебан отварање изложбе, радионице вршњачке и са родитељима, стручни скуп за наставнике, тумачење и читалачки дневници Буквар - књига фина од давнина 
Пупинизација II - VIII Аутобиографија, Романса машина, књиге о Пупину посета изложби - радионице - фоормирање изложбе - вршњачка едукација - тумачење књига - фестивал науке и доброчинстава Пупинизација 
Голицање ума V, VI, VII, VIII Анегдоте о великим научницима, Анегдоте о великим музичарима, Покондирена тиква, Избирачица, Радован Трећи, Не тикај у ме, Марко Краљевић по други пут међу Србима, Како постати и остати глуп, Само од тебе зависи, Ботаника, Свет писмености... Тумачење и разумевања анегдотског у биографском контексту, и сатиричног у ширем друштвеном контексту; препознавање врста хумора, писање сатире, козерије. Голицање ума 
Пошаљи ми писмо, окрени мој број... V, VI, VII, VIII  Дневник Ане Франк, Писма из Италије, Писмо мајци (С. Јесењин), Писмо Татјане и оњегина, Писма из моје ветрењаче, Јади младог Вертера, Павлова посланица Посета пошти и формулар за слање писма; посланица/ писмо као књижевна форма и особености; прималац и пошиљац; тумачења и писање писама; истраживање љубавних писама некада и садашњих љубавних порука. Пошаљи ми писмо 
Приказан је следећи број ставки: 4
Comments