8. разред‎ > ‎

Говор тела

Гордон Веинрајт: Говор тела
Београд, Алнари - Пуна кућа, 2001.

О аутору и делу

Гордон Веинрајт, психолог, написао је ову књигу као практични водич из области популарне психологије. 
Није реч о пубертетским променама како ти по наслову може изгледати. Уопште није реч о теби. Реч је баш о другима, па и о теби са другима. 
Осим природног људског језика, постоје и други знаци којима се људи споразумевају. Неки од њих су уређени и нормирани као Морзеова азбука, саобраћајни знаци; неки се разумеју иако их нико није посебно нормирао (менмотехнички знаци, пантомима). Постоји и један тајни "језик" којим нам други и ми другима шаљемо поруке несвесно, не зато што хоћемо, него нас наше тело одаје. Тако сви знамо какву поруку шаље онај који спусти поглед, или онај који поцрвени. Тело нас одаје. О таквим "тајнама" можеш да сазнаш у књизи: контакту очима, гестовима, мимици и изразима лица, држању и ставу целог тела, појави и грађи, додирима, чувању раздаљине и личног простора, ... Чак и наш однос према времену, поштапалице и говорне грешке спадају у област невербалне комуникације без обзира на то што су саставни део говора. 
Чему ће ти то послужити? Боље ћеш разумети себе и друге, развити емпатију (осетљивост за друге), постати пажљивији саговорник, поузданији пријатељ. А можда ћеш постати и привлачнији симпатији уколико се потрудиш да се представиш у правом светлу, истичући оно највредније у себи и код себе. 




Електронску верзију књиге можеш да прочиташ или преузмеш ОВДЕ


Славица Јурић

Задаци уз књигу

1. ниво
Посматрај друге
Одабери другара или члана породице и на основу књиге анализирај следеће аспекте говора тела:
  • којој врсти људи по грађи припадају, какво је њихово држање, како се одевају и шта тиме поручују или одају себи;
  • које покрете главом користе у комуникацији с вама и на шта вам они указују;
  • анализирајте њен/његов невербални говор који прати говорни и закључи како то одаје њихов образовни ниво, особине личности, статус...
  • које додире и контакт телом имају у односу с вама и шта то говори о вашем односу.

2. ниво
Посматрај себе
Сам и уз помоћ других (питај друге о себи) анализира себе узимајући у обзир следеће аспекте:
  • какав је ваш најчешћи израз лица и које емоције и утисак оставља на друге;
  • који је ваш карактеристични гест и шта он о вама открива;
  • колики је ваш лични простор и шта не дозвољавате другима у њему;
  • које су препознатљиве особине невербалног говора у ситуацији када одговарате у школи.

3. ниво

Реконструиши колективни профил
  • Поруке говора тела могу да буду карактеристичне, пожељне или општеприхваћене у одређеним културама (народима) , па и у одређеним професијама. Наведи листу од бар 10 каракетристичних обележја говора тела и објасни их за групације (одабери):
    • људи у Србији (општеприхваћени, конвенционални гестови, покрети главом, невербални говор и др)
    • наставници у школи (раздаљина и оријентација, невербални говор, изрази лица, контакт очима и др) 
Конструши свој имиџ
  • Сигурно си се изненадио да и концепт времена спада у говор тела. На основу књиге направи резиме личног концепта времена пратећи и износећи временски преглед активности током најмање три радна дана. Затим на основу тог прегледа уочи и  где има простора за тзв. стварање додатног времена које ћеш постићи тако што ћеш испланирати ефективније временско планирање. Пази, часове не можеш скратити, време за сан, али можеш ефикасније и брже да урадиш нешто друго и тада ће ти остати додатно време. Направи упоредни план у којем ће се видети та уштеда времена. Затим напиши шта ћеш учинити са додатим временом на побољшању свог имиџа у друштву.
  • Наведи какав утисак о себи желиш да оставиш на другаре, наставнике и родитеље током матурске вечери. Затим опиши одећу и понашање (гестови, држање, израз лица, контакт очима) које су ти потребни да би тај утисак на друге и оставио.   


Comments