5. разред‎ > ‎

Велика открића

Дерем Силвије: Велика открића
Нови Сад, Змај, 2006.

О аутору и делу

Навикли сте већ да енциклопедије обично немају једног аутора јер у њиховом стварању учествује више људи: један све замилси, други илуструје, трећи ради мапе, четврти регистар... Тако је и ову енциклопедију стварало више аутора. 
Дечија енциклопедија Велика открића је превод са енглеског језика и намењена је деци која се диве истраживачима, великим путовањима и екпедицијама захвљајући којима су откривени непознати делови света; неустрашивим аватуристима који су се упутили у непознато и неизвесно. Деца која воле такве теме вероватно и сама имају истраживачки и авантуристички дух. Из књиге ће сазнати шта је све потребно за један такав пут, детаље у којима су се те авантуре дешавале, и какве је све подухвате човек спроводио у различитим временима.
Сада је право време да упознаш велика открића јер у 5. разреду добијаш два нова предмета : историју и географију. Ова књига укршта знања из оба предмета на најзанимљивији начин ако имаш имало истраживачког духа.



Славица Јурић

Задаци уз књигу

1. ниво
  • Наведи што више различитих начина и средстава којима се човек кроз историју кретао да би упознао друге делове света. Послужи се различитим примерима из књиге да би за сваки начин навео пример: ко, где и када је тако путовао. 
  • Како су се кроз историју мењале представе људи о изгледу света. Поткрепи то наводећи примере из књиге о различитим научницима и мислиоцима из различитих времена и делова света. 
  • Који је континент најстарији, који најмлађи, који није насељен и зашто? Образложи одговор великим открићима из књиге, али се запитај и о томе да ли су ти континенти постојали и пре него што су су их открили.
2. ниво
  • Закључи како ми данас знамо како и где су некада људи путовали. На основу чега су научници дошли до података о путовањима човека из старих времена, пре нове ере, па све до пећинског човека? Уз сваки извор података наведи пример.
  • Путовања су неизвесна, пуна опасности, претњи, често и заблуда. Које се путовање сматра највећом заблудом иако му је последица била велико откриће? Које путовање процењујеш као најопасније с обзиром на време и место где се десило и препреке на које су учесници наишли? Образложи свој одговор. 
  • Како је током времена развој технике утицао на истраживања и велика открића. Шта је некада човек желео да открије, шта касније? Колико је поход трајао некада, колико касније? 
3. ниво

Припреми се да напишеш састав под називом Шта да ради поштен авантуриста данас. Подстицај нека ти буде последњи поднаслов у књизи Шта је остало да се истражи? Размисли шта данас авантуристи раде, каква је функција екстремних спортова, туризма и других појава. Пошто размислиш о којим ћеш се темама писати, прво наведи план састава у тезама, а тек онда га напиши. И једно и друго, и план и састав, постави у свој читалачки дневник.
.

Comments