5. разред‎ > ‎

Како постати и остати глуп

Јасминка Петровић, Ана Пешикан: Како постати и остати глуп
Београд, Креативни центар, 2009.

О аутору и делу

Јасминка Петровић ти је већ позната јер је врло популаран писац књига Креативног центра. Више пута те је насмејала кроз своје књиге. Ана Пешикан, друга ауторка ове књиге, сигурно ти није позната, али је позната твојим наставницима јер је психолог, ради на факултету и бави се образовањем, учењем и начинима како ученицима помоћи да боље и трајније усвоје школска знања. 

По наслову се не би рекло да је Ана писала ову књигу јер наслов Како постати и остати глуп не обећава да ће ти помоћи да боље учиш и будеш паметан, зар не? А можда је и наслов једна од духовитости Јасминке Петровић? Да би открио чиме се књига бави и жели ли да те опамети или распамети, мораш да је прочиташ. И не само то! Мораш да откријеш и разумеш праву намеру ауторки. И не само то! Имаш тестове које ћеш решити, постер који ћеш прегледати...  Лудо ћеш се забавити, али немој све да схваташ буквално иначе се нећеш разликовати од јунака са дугим ушима на корицама књиге.

У прилогу испод је постер Абецеда глупости који је додатак књизи. Кликни на њега да би га прегледао у правој величини.






Електронску верзију књиге можеш да прочиташ и преузмеш ОВДЕ

Славица Јурић

Задаци уз књигу

1. ниво
  • Шта у школи симболише животиња на корицама и илустрацијама књиге? Сети се и наведи изразе у којима се иста животиња помиње у школи и у ком контексту (клупа, на пример). Да ли је та животиња увредљива у контексту књиге и зашто није или зашто јесте? 
  • Колико лекција књига има? О чему књига говори или би требало да говори на основу наслова књиге? Искажи тему једном сложеном реченицом. Затим, наброј све подтеме којима се књига бави.
  • Која ознака уз текст у свакој књизи указује на озбиљан текст, а која на шаљив? Објасни зашто су изабрани баш ти симболи. Под којим симболима се симболим аналзе текстови који су ти највише годили, а под којим симболим а су ти највише користили? Зашто?
2. ниво
  • Објасни како су настале фразе из књиге: 
    • Удри бригу на глупирање 
    • Све што можеш да научиш данас - остави за мало сутра, 
    • Што већи мрак, већи глупак. 
         Објасни и друге изразе из књиге у школском контексту: 
    • Пресипање из шупљег у празно 
    • Окачи то мачку о реп 
    • Далеко било, пу-пу
  • У две колоне издвој: 
    • наслове (лекције) које ти поштујеш баш као што је написано у књизи у првој тези и стави одговарајући знак (троугао са знаком узвика); 
    • наслове које не поштујеш или ниси имао прилике да се сретнеш и опробаш, па и поред њих стави одговарајући или сличан знак знак. 
  • И белешке и додатна литература су лекције у овој књизи.  Направи белешке о овој књизи, а затим наведи додатну литературу о истој теми којом се књига бави. 
3. ниво
  • Прошири речник на крају књиге са најмање три одреднице којих нема у књизи. Одреднице треба да буду у вези са школским животом и учењем, да садрже назив и опис, илустрацију. Опис напиши на исти начин и са истим циљем - подсмех глупости.
  • На крају књиге је шаљиви индекс што је у духу целе књиге. Ти направи прави индекс за исте појмове који неће бити шаљив, него озбиљан. 
  • Реши тест који се налази испод задатака тако што питања под а. и б. нећеш схватити буквално, него као нешто што се уместо одговора под а. може радити и ти повремено то и радиш. Изнеси који су твоји су резултати. Затим код свих одговора који нису под а. (најмање 5 питања) наведи по неколико примера шта ти или твоји другари радите уместо да радите оно што пише под а. Наравно, и ти буди духовит као у књизи, али не понављај одговоре из књиге.

Како постати и остати глуп


Comments