4. разред‎ > ‎

Прича о олимпијским играма

Мина Лејси: Прича о Олимпијским играма 
Београд, Лагуна, 2010.

О аутору и делу

Мина Лејси зна колико деца воле спорт и велике спектакле какве су Олимпијске игре. Зато је написала ову књигу да децу која воле спорт упозна са историјом разних спортских дисциплина. 
Књига Прича о олимпијским играма добра је за оне међу вама који су спортисти, навијачи, заљубљеници у групне или појединачне спортове. Сигурно сте пратили Олимпијске игре у Лондону 2012. Разне спортске дисциплине и такмичења вековима привлаче пажњу како такмичара, тако и гледалаца. Знате ли да су први списи о Олимпијским играма стари скоро три хиљаде година? Стари Грци су организовали овакве врсте такмичења. Где се то дешавало, у којим дисциплинама су се надметали, у чију част су приређиване, какве су награде добијали, ко је забранио Олимпијске игре, а ко их поново оживео, ко су најуспешнији спортисти свих времена, сазнаћете из ове интересантне књиге.

Задаци уз књигу

I ниво
  1. Опиши  где су настале Олимпијске игре. Како је изгледало то место у Грчкој на почетку, а како касније кад су игре биле у пуном процвату. Објасни период мира у старој Грчкој.
  2. Који су историјски догађаји довели до укидања Олимпијских игара? Наведи доказ из текста да људи и ван Грчке , много касније нису заборавили олимпијске игре. 
  3. Проучи и наведи каква су била права жена у Олимпијским играма, од Старе Грчке до данас.

II ниво
  1. О постанку Олимпијских игара постоји више верзија. Раздвој оне које су могуће од оних које су митолошке и невероватне, па их укратко препричај. У једној колони препричај оне које су су вероватне, могуће, у другој оне које су митолошке и невероватне. Пази да не помешаш разлоге за покретање, који су били уврења могућих људи, и сам настанак као чудесан догађај. Свим причама о постанку дај свој наслов. 
  2. Олимпијске игре су у 20. веку постале светски догађај. Ко је заслужан за то? Проучи и наброј листу активности хронолошким редом које је морао да предузме да би остварио своју идеју. Тој листи придружи и његове идеје о отварању, церемојнији које се помињу у различитим деловима књиге. Направи и другу листу особина које је морао да има и покаже да би све то урадио. 
  3. Протумачи гесло (девизу) Олимпијских игара. Када и ко ју је смислио? Наведи и шта је то фер-плеј. 

III ниво 

Одабери и уради један од задатака, а ако желиш можеш их урадити више.

  1. Направи ленту времена на којој ћеш приказати векове од 776. године пре нове ере, до 19. века нове ере, а у 19. 20. 21.веку обележи године одржавања Олимпијских игара. Испод века или године, напиши кратак осврт на игре које су се тада одржавале(оно што је карактеристично и важно за тај период). Можеш их допунити цртежом. Предлажем да овај задатак радите групно. Слободно се обратите за помоћ учитељици који ће вам помоћи да се организујете и успешно урадите задатак.
  2. Направи ранг листу најуспешнијих спортиста, набрајајући спортске дисциплине у којима су освојили медаље.
  3. Упореди спортске дисциплине, обичаје, правила такмичења сада и некада давно у Грчкој, па напиши шта се променило у овом такмичењу.


Comments