3. разред‎ > ‎

Са децом око света - 1. део

Татјана Родић: Са децом око света, 1. део

Београд, Креативни центар, 2003.

О аутору и делу

Татјана Родић је приредила ову књигу у оквиру програма "Руке око света" у комсу пре 20 година учествовала деца Београда. Та су деца тада упознала свет читајући о њему, а данас су та деца порасла и многи од њих су заиста боравили у земљама које су као мали упознали у књизи. Боравак им је био много лакши и лепши јер су о тој земљи већ знали много. Упознај и ти земље света како би био спреман кад их једног дана упознаш. Чак и ако никад не одеш у ту земљу, бићеш у предности јер ћеш је упознати преко књиге. 
Волите ли да путујете? Замишљате ли себе на другом крају света, са Јапанцима, Индијцима,Французима, Мексиканцима… Учите њихов језик, обучени у њихову ношњу, путујете на камилама, слоновима, вуку вас ирваси, обилазите најпознатије грађевине света… Верујем да бисте волели да упознате различите народе, њихову културу и обичаје. Сви знате да су главна обележја једне земље, грб, застава и химна. Али поред тога сваки народ има свој језик, писмо, народну ношњу, обичаје, игре, песме, јела, грађевине, по којима је јединствен у свету. Ако вас такве ствари интересују и желите да сазнате како се живи у различитим крајевима света, колико су народи у својој култури и традиције различити и занимљиви, препоручујем вам да прочитате ову књигу. Надам се да ћете уживати у откривању лепота и занимљивости двадесет две различите земље света. Када прочитате ову књигу, знаћете много више о народима и земљама света, боље ћете разумети њихов начин живота и обичаје. Надам се да ћете више заволети своју земљу и свој народ и да ћете размишљати о томе како бисте своју земљу представили деци света. Ако волите да радите у групи или тиму, а заинтересовани сте за овакву врсту посла, да стварате кратке приче о свом народу и својој домовини, прочитајте задатке.

Задаци уз књигу

II ниво
  1. У школи учиш један страни језик, касније ћеш добити још један. Неко од вас можда учи још неки језик у приватним школама језика. Неко само воли неки страни језик и учи га са телевизијских серија и филмова. Одаберите један језик који вам се допада или га учите. Представите најинтересантније детаља из земаља у којима се тим језиком прича. Пазите, ако одаберете енглески, шпански... знајте да се њиме прича у више земаља.
  2. Далеке пределе на другим континентима чије су културе другачије од наше зовемо егзотичним земљама. Које су егзотичне земље представљене у књизи? Шта је у њима много другачије него код нас, а што те је посебно задивило. Наведи податке бар о три егзотичне земље.
  3. Континенти на којима се налазе земље лако чеш запамтити јер 4 почињу на слово А, а наш на слово Е. Направи табелу са 5 колона и разврстај све земље које су представљене у једну од колона, у зависности на ком се континенту налазе. 

II ниво

Уа израду задатка на 2. нивоу опредили се по томе шта те највише занима: 1. природа и животиње, 2. спорт и забава, 3. људи.
  1. Ако те највише занимају животиња и природа, напиши преглед за све земље у којима ћеш врло кратко навести каква је природа и које се животиње срећу у тој природи.
  2. Ако те занима спорт и забава, напиши преглед карактесристичних празника, прослава, игара и спортова за све земље представљене у књизи.
  3. Ако те највише занимају људи, напиши преглед за све земље, у коме ћеш навести како људи живе: како се облаче, шта једу, чиме се превозе, какви су им обичаји и навике. 

III ниво

Задатак можеш радити самостално, у пару, групи или тиму. Било би лепо да радите тимски , што значи да заједно, например група ученика из одељења, осмисли изглед и садржај приче о Србији, а затим да поделите послове. Нека вам приче о земљама које сте упознали послуже за пример. Ваш рад треба да има приказане и сликама обогаћене следеће информације: 
 
  • Застава Србије
  • Кратак опис основних карактеристика земље
  • Језик и писмо
  • Карактеристична дечја песма коју певамо у Србији
  • Игра карактеристична за нашу земљу
  • Инструмент карактеристичан за Србију
  • Национални специјалитет-јело
  • Национални обичаји и празници по којима смо јединствени
  • Најпознатије грађевине
  • Знаменити Срби
За успешно урађен задатак сматра се онај који има урађене све наведене елементе из плана.

Comments