3. разред‎ > ‎

Оловка пише срцем

Вања Рупник, Будимир Нешић: Оловка пише срцем
Београд, БИГЗ, 1972. 

О аутору и делу

Aутори ове књиге Вања Рупник и Будимир Нешић нису писци. Они су психолози. То су они који вас тестирају пред полазак у школу и код којих повремено идете и у другим ситуацијама, а најчешће вас шаљу код њих кад нисте добри. Но, ми знамо да психолози не служе само да решавају сукобе у школи, него и да нам решавају тајне проблеме, помажу код неких животних избора и тешкоћа. Психолози могу да истражују и испитују неки проблем или тему у једној школи, читавом граду, па и у целој држави.

Двоје психолога Вања Рупник и Будимир Нешић уопште не раде у школи, него у Институту за психологију. То је једна зграда пуна психолога који се баве различитим истраживањима. Њих двоје су обрађивали податке са тестирања интелигенције дечака и девојчица из целе Србије, од 4 до 14 година. Данас су ти девојчице и дечаци већ одрасли људи јер је то било пре 40 година. Прегледајући дечије одговоре ово двоје психолога су били одушевљени свежином и оригиналношћу дечијег схватања света. Те одговоре они сматрају БЛАГОМ. Издвојили су најзанимљивије одговоре, разврстали по темама и средили по азбучном реду и тако направили од њих књигу.

Сигурно ћеш се забављати док је будеш читао, али ћеш мало и размислити. У задацима прочитај о чему.


  


Кликни ОВДЕ да погледаш и преузмеш електронску верзију књиге



Задаци уз књигу

1. ниво

  • Деца су аутори садржаја ове књиге. Психолози који су то све записали намерно нису исправљали правописне и граматичке грешке да би забележили аутентичне одговоре, тачно онако како су деца изговорила. Учини то ти. Испиши бар 10 погрешно написаних речи и поред њих напиши како би ту реч требало написати, правописно и граматички исправно.
  • Одабери три најзанимљивиоја дечија објашњења речи и појмова и образложи зашто си баш њих изабрао као најзанимљивије. Изабери и речи чије значење још увек не разумеш у потпуности или никако. Покушај да сазнаш њихово значење и да га напишеш.

2. ниво

  • Изаберите најмање три појма и дечија објашњења тих појмова, и образложите на који начин су деца дошла до таквих одговора. Како је текао процес њиховог размишљања о значењу тих речи. 
  • Књига не садржи имена деца чији су одговори објављени у књизи, па не знамо ко су они. На основу неких одговора можемо да закључимо понешто о детету. Пронађи бар три изјаве из којих можеш закључити нешто о њиховом аутору - детету: из ког је дела Србије, да ли живи на селу или граду, у каквој породици живи, ког је узраста... Обавезно наведи на основу чега си то закључио.

3. ниво

  • Размисли и запиши може ли ова књига да се сматра збирком песама. Ако може зашто може, а ако не може зашто не може?!
  • Зашто је ова књига благо? Употпуни то благо неким својим "бисерима". Распитај се у породици какве си ти одговоре давао кад си био мали, а који су били једнако шашави, или паметни. Запиши их на сличан начин као што је то учињено у књизи: наслов појма и испод свој "бисер".

Comments